Schyłek molochów. Sieci otwierają mniejsze sklepy
Przyszłość branży to małe lokale blisko klienta. Inwestycje w tym segmencie planuje Auchan.
piotr mazurkiewicz
Wypchane po brzegi wózki sklepowe to obraz, który niebawem będzie można zobaczyć tylko w filmach. Zwyczaje zakupowe Polaków znów się zmieniają. Chodzimy do sklepów częściej, jednak podczas tych wizyt kupujemy mniej, ale głównie świeżych towarów.
Statystyczny klient robi zakupy spożywcze aż 21,2 razy w miesiącu. Dodatkowo, jak wynika z badania Open Research, takie w stylu amerykańskim, czyli duże, co tydzień czy półtora, robi tylko co setny Polak.
Dlatego nawet firmy kojarzone tylko z wielkimi hipermarketami powoli odchodzą od tej formy sprzedaży. Otwierają w Polsce nowe sklepy, ale mniejsze. Wcześniej na taki krok zdecydowały się Tesco czy Carrefour, a teraz przełomową decyzję podjęło Auchan. – Musimy się do tej operacji solidnie przygotować, ponieważ będzie to istotna zmiana, jeśli chodzi o strategię firmy na polskim rynku. Nie możemy pozwolić sobie na popełnianie błędów – mówi François Colombie, szef rady...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta