Fiskus nie pozwala już na chronologiczne wykorzystywanie pomocy publicznej
W niniejszym artykule przedstawiamy genezę wątpliwości w tym zakresie i omówimy stanowiska właściwych organów. Są to zagadnienia, na które przedsiębiorcy strefowi pozyskujący kolejne zezwolenia powinni zwrócić szczególną uwagę.
Wymierne korzyści związane z prowadzeniem działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej mogą zachęcać przedsiębiorców do poszerzania zakresu działalności strefowej i występowania o kolejne zezwolenia. Zezwolenie strefowe jest bowiem dokumentem precyzyjnym – określa rodzaj prowadzonej działalności objętej zwolnieniem z podatku dochodowego, jak również warunki (w szczególności w zakresie terminu rozpoczęcia inwestycji, zainwestowania określonej kwoty wydatków inwestycyjnych oraz zatrudnienia pracowników) uprawniające do korzystania ze zwolnienia podatkowego na jego podstawie. Jeżeli zatem w związku np. z rozwojem przedsiębiorcy planuje on realizację kolejnej inwestycji na terenie SSE, to musi wystąpić o odrębne zezwolenie obejmujące tę nową inwestycję.
Posiadanie dwóch lub więcej zezwoleń strefowych, chociaż świadczące o rozwoju działalności, może być problematyczne z punktu widzenia prowadzenia ewidencji rachunkowej w celu obliczenia dochodu z tytułu działalności strefowej. Chodzi o to, czy przedsiębiorca może prowadzić jedną ewidencję dla kilku zezwoleń, czy dla każdego odrębnie. Przepisy nie dają odpowiedzi na to pytanie, a jest ono istotne, ponieważ o ile Monika Spotowska, doradca podatkowy, adwokat i Senior Associate w Rödl & Partner w Warszawie
Zgodnie z nowym podejściem organów w przypadku prowadzenia działalności na terenie SSE...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta