Piłkarskie Euro rozkręci sprzedaż piwa
Mistrzostwa w piłce nożnej będą kluczowe dla wyników browarów w 2016 roku. Ale nie wywołają hossy.
Beata Drewnowska
– Jeżeli pogoda będzie równie dobra jak podczas Euro 2012, to od maja do końca lipca sprzedaż piwa może być o 4,5 proc. wyższa niż w tym samym czasie przed rokiem – mówi „Rzeczpospolitej" Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej (KP), lidera polskiego rynku piwa należącego do grupy SABMiller.
Kiedy Polska i Ukraina organizowały Euro 2012, sprzedaż piwa w okresie od maja do lipca zwiększyła się rok do roku o 6 proc. Wówczas jednak sprzedaż napędzili nie tylko polscy kibice, ale także goście z zagranicy.
Niższe ceny pomogły
– Na tak dojrzałym rynku piwa jak polski duże wydarzenia sportowe, obok działań podejmowanych przez browary oraz wciąż, choć w mniejszym stopniu, pogody, mają największy wpływ na poziom konsumpcji – uważa prezes KP. Polacy piją już około 98 litrów piwa na osobę rocznie. To daje nam pozycję w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta