Zafałszowana nazwa firmy uderza w konsumentów
Podawanie się za „kancelarię" w ulotkach reklamowych skierowanych do osób powyżej 65. roku może być działaniem naruszającym zbiorowe interesy konsumentów.
Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (sygn. akt XVII AmA 76/13). Dotyczył on Mariana T. prowadzącego działalność polegającą m.in. na skupowaniu nieruchomości, pośrednictwie w obrocie, wynajmie i zarządzaniu nieruchomościami. Jego firma oferowała starszym osobom tzw. hipotekę odwróconą, czyli dożywotnie świadczenie pieniężne w zamian za przekazanie praw do mieszkania lub domu.
Tylko dla seniorów
Przez niecałe pół roku Marian T. dystrybuował na terenie miasta broszurkę dotyczącą produktu oferowanego przez niego właścicielom mieszkań lub domów. Na pierwszej stronie widniała nazwa „Kancelaria X" i charakterystyczny dla całej reklamy znak – zielone drzewo oraz słowa: „zapraszamy emerytów – właścicieli mieszkań/domów do współpracy". W środku, oprócz nagłówka Kancelaria X i znaku drzewa, umieszczono słowa: Dzięki współpracy z Kancelarią nie zabraknie już Państwu pieniędzy na: (...)", „Wystarczy mieć ukończone 65 lat i być właścicielem mieszkania lub domu". Na ostatniej stronie broszury określenie „Kancelaria" padło dwa razy: najpierw w tekście: „Szanowni Państwo, dzięki Kancelarii X życie na emeryturze nie musi oznaczać wyrzeczeń (...)", a drugi raz przy wskazywaniu adresu na dole strony (przy użyciu tej samej kolorystyki i znaku – zielonego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta