Dwanaście zachowań, których nie toleruje szef
Niezależnie od tego, jak bardzo wykwalifikowany jest zespół pracowników oraz jak bardzo wartościowe są kompetencje każdego z nich, zatrudniony może mieć cechy, które drażnią każdego szefa, a które nie są komentowane na głos.
Po wpisaniu w wyszukiwarkę słów: „czemu szef", można znaleźć kilkadziesiąt podpowiedzi w stylu: „czemu szef mnie nie lubi?". Czasem chodzi rzeczywiście o naturalną niechęć – bez konkretnego powodu – a czasem tylko (i aż!) o nieprofesjonalne podejście do obowiązków.
Oto 12 cech, których nie lubi żaden szef, ale nie powie tego wprost.
1. Bezczynność i niechęć do pracy
Nic tak nie irytuje jak brak profesjonalizmu pracowników w podejściu do obowiązków służbowych. Dlaczego? Bo brak aktywności zawodowej to straty finansowe, które można zobrazować na podstawie prostego algorytmu:
- niechęć do obowiązków,
- brak rzetelności w wykonywanym zadaniu,
- zaniedbania,
- nieprofesjonalne podejście do klienta,
- strata zaufania,
- katastrofa!
Branża finansowa jest bardzo skomplikowana, a najmniejsze potknięcia mogą spowodować przykre konsekwencje.
2. Powielanie tych samych błędów
Zarządzanie personelem nie polega na karaniu za popełnianie błędów. Wręcz przeciwnie. Pracownik może się pomylić, ale tylko raz i w jednym obszarze. Każdy ma prawo do nauki na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta