Sklepy nie mogą liczyć na lojalność Polaków
Statystyczny konsument nie przywiązuje się do marek. Tylko co dziesiąty kupuje zawsze te same produkty i nie ogląda się na promocje.
piotr mazurkiewicz
Niezależnie od kategorii poszukiwanych produktów głównym motywem zakupów jest promocja, na jaką konsument trafi w sklepie. Z badania firmy Open Research wynika, że tylko 6,8 proc. klientów na zakupach spożywczych nie zwraca uwagi na promocje.
W przypadku artykułów chemii gospodarczej ta grupa to 8,4 proc., a kosmetyków 10 proc. Pozostali w mniejszym czy większym stopniu kierują się okazjami, a co dziesiąty konsument mówi wprost, że zawsze kupuje wyłącznie towary w promocji, nawet jeśli zupełnie ich nie zna.
Cena priorytetem
– Polacy nie są lojalnymi konsumentami, choć wyniki w ramach poszczególnych kategorii produktowych mocno odbiegają od średniej dla rynku. Największe przywiązanie do marek widzimy w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta