Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Miasta walczą z bilbordami

21 czerwca 2016 | Administracja | Teresa Siudem

Teresa Siudem

Jest szansa, że w ciągu kilku lat z polskich miast znikną hałaśliwe reklamy. Część samorządów już pracuje nad lokalnymi przepisami, które mają ujarzmić chaos w przestrzeni. Ustawa krajobrazowa dała im możliwość ustalenia takich reguł, ale nie nałożyła na samorządy obowiązku.

I co się okazało? Prawie wszystkie duże miasta chcą z tej możliwości skorzystać! I twierdzą, że zawsze chciały walczyć z reklamami, ale nie miały do tego odpowiednich narzędzi prawnych. Teraz już mają: będą mogły nakładać wysokie kary na tych, którzy nie zastosują się do lokalnych regulacji.

Z tego powodu, przed ustaleniem ograniczeń, miasta powinny poznać racje zarówno mieszkańców, jak i przedsiębiorców. A potem powinny przyjąć czytelne dla wszystkich zasady. Tak, by nowe regulacje rzeczywiście służyły poprawie wspólnej przestrzeni, a nie stały się – jak w przypadku fotoradarów – pretekstem do reperowania lokalnych budżetów.

 

Wydanie: 10476

Wydanie: 10476

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament