Hotel lepszym klientem niż sklep
Najważniejsi dla dystrybutorów hurtowych są teraz nie sprzedawcy detaliczni, ale klienci biznesowi. Zwłaszcza firmy z branży noclegów, restauracji i cateringu.
piotr mazurkiewicz
Statystycznego konsumenta nie interesuje, gdzie zaopatruje się właściciel sklepu spożywczego, w którym robi zakupy, dopóki spełniają one jego oczekiwania pod względem ceny i jakości. Ale dystrybutorzy hurtowi toczą bezwzględną walkę o detalistów.Wielkie sieci jak Tesco, Biedronka czy Auchan z ich usług nie korzystają, ponieważ same dostarczają towary z magazynów centralnych do sieci sklepów. Jednak niezależni handlowcy czy sieci franczyzowe szukają takich partnerów, często właśnie w formule cash & carry – klient sam przyjeżdża po towar dla swojego sklepu.
Dostawa do sklepu
Ponieważ liczba sklepów spożywczych systematycznie spada, coraz trudniej jest pozyskać nowych klientów. Jednak mimo tak trudnej sytuacji rynek dystrybucyjny się rozwija. Firma Selgros, należąca do szwajcarskiego koncernu Transgourmet, uruchomiła właśnie w Warszawie swój kolejny obiekt, trzeci w stolicy i 17. w kraju.
– Kolejne lokalizacje, w jakich się pojawimy, to podwarszawska Lesznowola oraz Bydgoszcz – zapowiada Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska. – Obecnie analizujemy też mniejszy format hal, pierwsze zostały już uruchomione w Rumunii. Zarząd zdecyduje, czy w Polsce także będziemy je otwierać – dodaje....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta