Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reserved do pilnej poprawy

14 września 2016 | Ekonomia
LPP jest laureatem nagrody dziesięciolecia  Index of Succes 2016  przyznanej przez „Rzeczpospolitą” i firmę Deloitte
źródło: materiały prasowe
LPP jest laureatem nagrody dziesięciolecia Index of Succes 2016 przyznanej przez „Rzeczpospolitą” i firmę Deloitte
źródło: materiały prasowe

Przemysław Lutkiewicz | Pełny efekt przesunięcia zasobów oraz projektantów z Tallindera do naszej głównej marki Reserved widać będzie w kolekcji na jesień i zimę 2017 – mówi wiceprezes odzieżowego LPP w rozmowie z Maciejem Rudke.

Rz: Co zaważyło o nagłym zamknięciu marki Tallinder, waszej pierwszej w segmencie premium?

Głównym problemem była zbyt niska sprzedaż. Widząc, że sklepy Tallindera wypracowywały tylko 300–350 zł w przeliczeniu na mkw., wiedzieliśmy, że to bardzo niesatysfakcjonujący nas poziom. Tym bardziej że nasze inne młode marki osiągają sprzedaż po 600 zł/mkw., zaś biznesplan dla Tallindera zakładał wartość rzędu 900 zł/mkw. Różnica była zbyt duża. Głównym powodem słabszej sprzedaży Tallindera była niska odwiedzalność jego salonów. Marka była mało znana i pomimo dobrze prezentujących się sklepów odnotowywały one niższą odwiedzalność w porównaniu z innymi brandami.

Jednak pierwszy sklep Tallindera działał dopiero od lutego, obecnie macie ich osiem, a marketing nie był też prowadzony na bardzo szeroką skalę. Nie było szansy poprawy?

Patrzyliśmy na nasze dwie inne marki, czyli powstałe w 2008 r. Mohito oraz uruchomione w 2013 r. Sinsay. Ta druga marka, oferująca przecież znacznie tańszą odzież, wystartowała ze średnią sprzedażą ponad 600 zł/mkw. Z kolei Mohito wystartowało z kwotą 550 zł...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10548

Wydanie: 10548

Spis treści
Zamów abonament