Polskie gazety na stabilnym kursie
media | Rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie do 2020 r. rósł co roku średnio o 3,3 proc. Na wzrost mogą w końcu liczyć także wydawcy prasy. magdalena lemańska
Wydawcy gazet w Polsce w ciągu najbliższych czterech lat przestaną tracić wpływy i stanie się to, jak wynika z prognoz PwC, głównie za sprawą szybko rosnących wpływów z cyfrowych wersji publikacji. Z raportu „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016–2020" PwC wynika też, że w latach 2015–2016 wydatki na cyfrowe wersje gazet będą każdego roku rosły średnio aż o 25 proc. (dzięki czemu zwiększą się z 29 mln dol. do 89 mln dol.), podczas gdy wpływy z papierowych wydań będą się kurczyć każdego roku średnio o 3,7 proc.
Podobnie będzie na rynku reklamy. Przychody z reklam w papierowych wydaniach gazet będą powoli spadać, ale za to każdego roku średnio o 9,5 proc. mają rosnąć wpływy z reklam cyfrowych (patrz: wykres).
– Wobec postępującej migracji z prasy tradycyjnej do internetu tytuły prasowe, które nie wykorzystają obecności w sieci, powinny liczyć się ze znacznymi stratami udziałów w rynku – uważa Paweł Wesołowski, partner w PwC, lider zespołu ds. rynku telekomunikacji, mediów, rozrywki i technologii.
W każdym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta