Obsadzanie Polski w roli niesfornego ucznia
Trzymając się analogii szkolnej – po co ciągnąć za ucho niesfornego ucznia, gdy nabroił, lepiej od razu skierować go na douczanie i kontrolować jego stan ducha systematycznie.
Tak obrazowo można przedstawić tok myślenia Parlamentu Europejskiego, który chce monitorować stan demokracji w krajach Unii Europejskiej i na bieżąco reagować na związane z tym zagrożenia. Pomysłodawcy nie ukrywają nawet, że chodzi o bat na takie czarne owce, jak Polska czy Węgry, czyli państwa, którym unijni biurokraci wielokrotnie zarzucali, że stwarzają zagrożenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta