Nadawcy zwiększają inwestycje w seriale
Właściciele płatnych kanałów, takich jak HBO i Canal+, przywiązują coraz większą wagę do jakości seriali kierowanych do polskiego widza. Magdalena lemańska
Na serialowym rynku coraz częściej padają anglosaskie określenia „serial premium" albo „high-end". Co oznaczają? – To serial o wciągającej akcji i wysokiej jakości, taki, który nie pozwala widzowi na oderwanie się od ekranu – definiowali uczestnicy debaty na odbywającym się w Warszawie europejskim seminarium o serialach „Let's be series", zorganizowanym w ramach Programu Kreatywna Europa.
Widzowie z wymaganiami
Standardowa stawka za odcinek wyprodukowanego w Polsce serialu, która wahała się od ok. 300 tys. zł za tani sitcom do ok. 500 tys. zł w przypadku przeciętnego serialu, dziś potrafi wynosić tyle, ile jeszcze kilka lat temu płaciło się wyłącznie za kosztowne programy rozrywkowe show nadawane w najlepszych porach oglądalności na żywo, czyli ok. 1 mln zł. Taką produkcją był chociażby serial „Bodo", który pokazywała w tym roku TVP 1.
– Zwykle realizujemy projekty za ok. 0,5 mln zł za odcinek i „Bodo" od razu wydał nam się drogim pomysłem. Trudno nam sobie było wyobrazić zrealizowanie go w ramach takiego standardowego budżetu. Wspólnie z TVP wyliczyliśmy, że minimalna stawka za odcinek w tym przypadku to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta