Kandydat chce wiedzieć, ile zarobi
rekrutacja | Pomimo zaostrzającej się konkurencji o pracowników, zdecydowana większość firm wciąż w swoich ofertach pracy nie podaje wysokości proponowanych zarobków. To błąd, bo aż 86 proc. Polaków oczekuje takiej informacji.
Grażyna Raszkowska
Tak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego dla „Rzeczpospolitej" na początku grudnia przez IBRiS. Zaledwie 12 proc. ankietowanych uznało, że informacja o wysokości oferowanego wynagrodzenia nie powinna znajdować się w ogłoszeniach pracodawców.
Czy podawanie w ofertach wysokości zarobków, byłoby korzystne dla rynku pracy i przeciągnęło do firm wartościowych ludzi? – Dla pracowników wysokość zarobków to obok ogólnych warunków zatrudnienia, najważniejsza informacja. Sytuacja na rynku pracy sprawia, że kandydaci zaczynają przebierać w ofertach i to firmy muszą ich do siebie przekonywać, a nie odwrotnie – mówi prof. Jacek Męcina z Instytutu Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.
Zwraca też uwagę, że coraz więcej pracodawców stosuje różnorodne systemy wynagradzania: stałą pensję, staż, premię za efekty, bonusy czy dodatki na szkolenia. – Nasz rynek staje się coraz bardziej dojrzały. Rekomendowałbym podawanie widełek płacowych w ogłoszeniach o pracy – dodaje Męcina.
Zobowiązanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta