Coraz więcej towarów do zapakowania
Rynek potrzebuje opakowań, więc zarówno ich producenci, jak i firmy poligraficzne zajmujące się nadrukami rozwijają się w tempie szybszym od PKB. robert przybylski
Opakowanie sprzedaje produkt – wie to każdy przedstawiciel działu marketingu. Dlatego branże, które pozwalają je przygotować, są tak ważne i rosną wraz z rynkiem. W grę wchodzą ogromne pieniądze. Wartość polskiego rynku opakowań szacowana jest na ponad 9 mld euro (ok. 40 mld zł) i dynamicznie rośnie. Polska Izba Opakowań spodziewa się w tym roku wzrostu podobnego do zanotowanego w 2015 r., gdy sięgnął on 4,5–5 proc. Izba przypuszcza, że w segmencie opakowań do żywności i napojów przychody powiększą się o 5 proc., w przypadku leków i kosmetyków o 4–4,5 proc., w segmencie opakowań do wyrobów inwestycyjnych (farby, okna) ponad 5 proc.
Jeszcze szybciej rozwija się branża poligraficzna. Według ostatniego, szóstego już raportu firmy KPMG, przygotowanego przy współpracy z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga. „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce, edycja 2016". W 2015 r. wartość produkcji sprzedanej tego sektora wyniosła 13,9 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta