W portach rośnie liczba statków
W 2016 roku w polskich portach przeładowano więcej towarów, poprawił się też dostęp do terminali dla pociągów towarowych i aut do transportu kontenerów.
Porty mają za sobą dobry rok. Wzrosła wielkość przeładowywanych towarów, zrealizowano też wiele inwestycji w infrastrukturę. Dalsza rozbudowa możliwości przeładunkowych ma sprawić, że Trójmiasto już w niedalekiej przyszłości stanie się dużym hubem portowo-logistycznym.
Dla Gdańska 2017 rok niesie możliwość znacznego zwiększenia przeładunków kontenerowych. W ub. roku zakończyła się budowa drugiego nabrzeża T2 w terminalu głębokowodnym DCT. Ma to być odpowiedź na rosnący popyt na obsługę głębokowodnych statków oceanicznych w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zdolności operacyjne DCT wzrosły dwukrotnie – do 3 mln standardowych kontenerów 20-stopowych. W dalszej perspektywie DCT będzie mógł jeszcze zwiększyć możliwości przeładunkowe, do nawet 4 mln kontenerów w latach 2022–2025. Wykorzystanie tego potencjału będzie jednak w dużym stopniu zależne od podpisania umów z nowymi armatorami. W 2015 roku DCT rozpoczął obsługę m.in. dwóch...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta