Cyfrowe społeczeństwo zmusza branżę finansową do innowacji
Ubezpieczyciele wciąż gonią banki pod względem cyfryzacji usług.
Mateusz Pawlak
Maciej RUdke
Banki działające w Polsce już od kilku lat mocno stawiają na cyfryzację. Z raportu Deloitte'a wynika, że 95 proc. banków ma jasną strategię rozwoju cyfrowego, a o tym, jak bardzo poważnie traktują ten segment, świadczy fakt, że w grudniu zrzeszone w organizacji Visa Polska polskie banki wspólnie z Visą zdecydowały o utworzeniu w Warszawie inkubatora innowacji. Jego celem będzie tworzenie i rozwój rozwiązań, które przyczynią się do dalszego upowszechniania obrotu bezgotówkowego oraz będą wspierać cyfryzację polskiej gospodarki. Inkubator będzie korzystał z ogólnoświatowych zasobów Visy w zakresie innowacji. Już ponad 60 proc. płatności Visa w Polsce odbywa się zbliżeniowo.
Jednym z powodów sukcesu polskich banków w zakresie cyfryzacji jest ich dość bliska współpraca z firmami typu fintech, których nie postrzegają jako zagrożenia, ale raczej jako swoją szansę. Trzech na czterech przedstawicieli polskiej branży bankowej widzi takie firmy jako inspirację do tworzenia nowych produktów, a dwóch na trzech – jako potencjalnego partnera do współpracy. Tylko co piąty bankowiec uważa fintechy za zagrożenie dla swojej działalności – wynika z badania Związku Banków Polskich.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta