Korzystna interpretacja dla zamawiających sektorowych
Wbrew obawom zamawiających sektorowych, nie muszą oni organizować przetargów na roboty budowlane, których wartość przekracza 30 tys. euro.
Po ubiegłorocznej nowelizacji przepisów dotyczących zamówień publicznych zamawiający sektorowi z obszaru infrastruktury krytycznej, czyli duże podmioty np. z branży wydobywczej czy dostawcy energii organizujący przetargi warte ponad kilkaset tysięcy euro, mieli poważne wątpliwości interpretacyjne w zakresie stosowania reżimów ustawy Prawo zamówień publicznych (dalej: p.z.p.). Wprowadzony nowelizacją do rozdziału 4a „Zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa" art. 131a ust. 1a p.z.p. wywołał duży niepokój wśród zamawiających sektorowych, w szczególności tych z sektora energetyki, paliw czy transportu.
Treść art. 131a ust. 1a p.z.p. jednoznacznie wskazywała na konieczność stosowania reżimu zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa do zamówień dotyczących infrastruktury krytycznej. Przepis ten miał działać na korzyść zamawiających sektorowych. Reżim obronny wprowadza bowiem liczne wyłączenia, które ułatwiają udzielanie zamówień na dostawy i usługi. Jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta