Auta na minuty, auta na godziny
Krakowski Traficar, który działa od 1 października 2016 roku, ma już ponad 10 tys. użytkowników i 34 tys. wydań samochodów. Współdzielenie aut to przyszłość miejskiej motoryzacji.
Robert Przybylski
– Usługa rozwija się z zaskakująca dynamiką – zapewnia prezes Traficar Piotr Groński. Dodaje, że założenia były robione bardzo ostrożnie, ponieważ nikt wcześniej w kraju nie proponował usługi współużytkowania aut na tak szeroką skalę. – Jesteśmy pierwsi z taką ofertą. Należymy do największej w kraju wypożyczalni samochodów (Express) i jako lider rynku za priorytet uważamy ciągły rozwój i doskonalenie naszych usług.
Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników. – Wokół Traficara stworzyła się spora, aktywna społeczność, o czym świadczy 40 procentowe zaangażowanie fanów na profilu usługi na Facebooku. Dla porównania, średni procent dla profili związanych z branżą motoryzacyjną wynosi ok. 5 proc. – porównuje Groński.
Smartfon jak kluczyk
Na flotę Traficara składa się obecnie 100 aut marki Opel Corsa, a wynajęcie samochodu kosztuje 50 groszy za każdą minutę jazdy i 80 groszy za każdy rozpoczęty kilometr. Średni 10-minutowy kurs na dystansie 5 kilometrów kosztuje 9 zł. Aby zarezerwować pojazd, niezbędne są: karta płatnicza, prawo jazdy i smartfon. Nowoczesna i intuicyjna aplikacja pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego samochodu, a użytkownik może go zarezerwować w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta