Chmura jest otwarta dla firm
Komunikacja z klientem się zmienia. Przedsiębiorstwa muszą na to odpowiadać – mówi prezes Cludo.
Rz: Firmy muszą integrować kanały komunikacji?
Aleksander Wierciński: Muszą, ponieważ klienci są coraz bardziej zróżnicowani i poszczególne grupy preferują różne sposoby „załatwienia sprawy", a potrzeba kontroli nad tym procesem jest taka sama niezależnie od kanału komunikacji. Klienci oczekują, że po stronie firmy jest „system", który ma powiedzieć konsultantowi wszystko o historii współpracy, komunikacji z nim. Brak tej wiedzy po stronie konsultanta rodzi frustrację klienta.
Z czego to wynika?
Z niespotykanego w historii tempa rozwoju i płynności technologii komunikacyjnych. To przekłada się na coraz bardziej złożoną segmentację klientów. Nie da się już podzielić klientów w tradycyjny sposób na „early adopters" czy „late majority" lub segmentację wiekową, gdyż ten podział jest nakładany na wiele różnych technologii i preferencji.
Jedni wolą kontaktować się z firmą poprzez czat, inni postawią na kontakt telefoniczny czy też będą oczekiwać aplikacji na smartfonie. Wielu dobierze formę kontaktu w zależności od ich osobistej oceny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta