Likwidacja stanowiska uprawnia do przeniesienia pracownika
W razie reorganizacji jednostki, pracownika zatrudnionego na urzędniczym stanowisku, które uległo likwidacji, można przenieść na inne stanowisko, jeżeli odpowiada ono jego kwalifikacjom. Takie przeniesienie nie wymaga wypowiedzenia warunków pracy i płacy.
- W związku ze zmianami organizacyjnymi w urzędzie miasta i likwidacją wydziału, kierownik tego wydziału ma zostać przeniesiony na inne stanowisko. Czy niewyrażenie przez niego zgody na to przeniesienie spowoduje automatycznie rozwiązanie jego umowy o pracę?
Nie. W art. 23 ustawy o pracownikach samorządowych (dalej u.p.s.) przewidziano, że – w przypadku reorganizacji jednostki – pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, można przenieść na inne stanowisko odpowiadające jego kwalifikacjom, jeżeli ze względu na likwidację zajmowanego przez niego dotychczas stanowiska nie jest możliwe dalsze zatrudnienie go na tym stanowisku. Taki pracownik zachowuje prawo do dotychczasowego wynagrodzenia, jeżeli jest ono wyższe od wynagrodzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta