Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kino wrażliwe i mocne

07 września 2017 | Kultura | Barbara Hollender
Francis McDormand promowała w Wenecji „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”
autor zdjęcia: Tiziana Fabi
źródło: AFP
Francis McDormand promowała w Wenecji „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”

Wenecja 2017 | Reżyserzy konkursowych filmów pokazują skomplikowanie świata, ból, niemożność poznania prawdy. To ważne premiery.

W połowie weneckiego festiwalu w świetnym tegorocznym konkursie na mocnego faworyta wyrasta dzieło brytyjskiego dramaturga i scenarzysty o irlandzkim pochodzeniu – Martina McDonagha.

– Zacząłem reżyserować, bo nie chciałem, żeby mi psuli teksty – powiedział „Rzeczpospolitej" Martin McDonagh. „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri" to jego trzeci film (za „Najpierw strzelaj, potem zwiedzaj" ma nominację do Oscara).

Szeryf, który nic nie może zrobić

Kobieta zatrzymuje samochód na pustej drodze prowadzącej do miasteczka Ebbing. Cofa się, by obejrzeć trzy stare, od lat niewykorzystywane tablice billboardowe. Za chwilę na rok wykupi prawo do nich. Wywiesi trzy czerwone plakaty: „Minęło siedem miesięcy". „I żadnych aresztowań?" „Jak to możliwe, szeryfie Willoughby?". Kobieta jest matką dziewczyny, która została zgwałcona i zamordowana. Szeryf Willoughby, chory na raka, ma przed sobą niewiele życia. Jest porządnym facetem, ale co może zrobić? Tak zaczyna...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10846

Wydanie: 10846

Spis treści
Zamów abonament