Nasza broń chce podbić świat
targi | Radary, optoelektronika, broń strzelecka jako narodowe specjalności mają torować drogę ekspansji eksportowej PGZ. zbigniew lentowicz
Integrowany w przyspieszonym tempie polski koncern już teraz ma w ofercie 1000 produktów, które mogłyby zainteresować światowy rynek broni – zapewniał podczas konferencji ekspertów w drugim dniu kieleckiej wystawy zbrojeniowej MSPO Maciej Lew Mirski, wiceprezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej. – Mamy też unikalne kwalifikacje do modernizacji rozpowszechnionego na świecie sprzętu rosyjskiej konstrukcji i zamierzamy je komercyjnie wykorzystać.
Wiceszef PGZ tłumaczył, że ważnym narzędziem szukania eksportowych nisz będzie staranna analiza nawet odległych egzotycznych rynków, a nasz przemysł specjalny wreszcie dostał do ręki finansowe instrumenty: zagraniczną sprzedaż rodzimej broni będą wspierać kredytowo polskie banki.
Współpraca z Ukrainą
– Są już efekty pełnej mobilizacja eksportowej – mówił wiceszef PGZ. – W stosunku do wyników z 2015 r. w tym roku wartość eksportu całego holdingu skupiającego 60 spółek branży zbrojeniowej i zatrudniającego 20 tys. pracowników wzrośnie o co najmniej 50 proc. Firma nie ujawnia jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta