Chcemy w zarządach znaleźć adwokatów CSR
Dominika Bettman, prezes ds. finansowych Siemens Polska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) i członkini zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw przy ministrze rozwoju.
Rz: Coraz więcej firm podejmuje działania, które mają być przejawem ich społecznej odpowiedzialności, lecz często traktują je jako element marketingu czy HR. Zupełnie inaczej podchodzą do tego dojrzałe rynki i dojrzałe firmy, dla których CSR jest integralnym elementem strategii. Dlaczego warto rozwijać ten model CSR?
Dominika Bettman: Jakiś czas temu ukuto sformułowanie, że CSR umarł, bo może rzeczywiście umarł jako otoczka marketingowa. Coraz częściej pojawiają się natomiast firmy – najlepsze wzorce pochodzą tu z międzynarodowych korporacji – gdzie CSR stanowi nieodłączny element strategii, jest w krwiobiegu biznesu. Buduje się produkty i rozwiązania, które są społecznie odpowiedzialne, spełniają wszystkie wymogi odpowiedzialnego biznesu. Wtedy korzystają wszyscy interesariusze, w tym klienci, pracownicy, otoczenie społeczne, a także inwestorzy. Chodzi bowiem również o finanse, by była to inwestycja i to inwestycja z dobrym zwrotem. Zwrot ze społecznie odpowiedzialnych inwestycji występuje w większości firm międzynarodowych. Są też takie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta