Dylematy polskiej elektromobilności
Rewolucja w elektromobliności już się zaczęła, a Polska ma szansę wypracować własne, być może lepsze niż inne, rozwiązania.
– Na razie mamy 150 punktów ładowania. Trudno sobie wyobrazić, by starczyło to na milion samochodów elektrycznych, które mamy mieć za kilka lat – zauważył Leszek Hołda, wiceprezes PKP Energetyka, podczas dyskusji „Gospodarka 4.0-Transport 4.0". – Budowa infrastruktury ładowawczej to priorytet– dodał.
Stacja paliwowa czy kolejowa
To, w jakim kierunku ta sieć ma się rozwijać, wcale nie jest jeszcze przesądzone. Najbardziej naturalnym miejscem wydają się przydomowe stacje. – To może mieć sens w domach jednorodzinnych z systemami magazynowania mocy, tak jak jest w Norwegii. Ale trudno sobie wyobrazić, by w wielkich osiedlach miejskich każdy podłączał się do swojego gniazdka – zauważył Witold Czarnecki, przewodniczący Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii.
Naturalnym skojarzeniem są też stacje benzynowe....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta