Łatwiej o wdrożenia B+R w średnich miastach
PARP prowadzi jednocześnie dwa konkursy na dotacje, które mają pomóc firmom w przygotowaniu innowacji.
Artur osiecki
Przedsiębiorcy, aby wprowadzić na rynek nowe produkty lub usługi, muszą zwykle najpierw sfinansować fazę badań przemysłowych i prac rozwojowych. Nawet gdy te zakończą się sukcesem, trzeba ponieść kolejne nakłady na wdrożenie do działalności przedsiębiorstw (najczęściej produkcyjnych) wyników ich prac. Zwykle wdrożenia są dużo droższe od finansowania procesu badawczego. Część przedsiębiorstw, szczególnie tych mniejszych, staje więc przed dylematem, jak je sfinansować. W sukurs mikro-, małym i średnim firmom przychodzi Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), która w okresie 2014–2020 rozdziela dotacje pod nazwą „Badania na rynek" z programu operacyjnego „Inteligentny rozwój" (poddziałanie 3.2.1). Ich celem jest właśnie wsparcie inwestycji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta