Blogerzy dostaną PIT-11 od firmy współpracującej
Firma, która wypłaca należności tzw. influencerom za prowadzenie czynności reklamowych w Internecie, powinna pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych, gdyż uzyskują oni przychód z działalności wykonywanej osobiście.
Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 4 października 2017 r. (0113- KDIPT2-2.4011.183.2017.2.ACZ).
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług poprzez serwis internetowy. Poprzez serwis nawiązywana jest współpraca między tzw. influencerami, czyli użytkownikami sieci internetowej, którzy zamieszczają treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych, a reklamodawcami, którzy są zainteresowani aktywnością influencerów.
W ramach prowadzonej działalności, wnioskodawca pośredniczy we współpracy między influencerem a reklamodawcą. Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od reklamodawcy, jednocześnie wypłacając wynagrodzenie influencerom za ustalone aktywności. Umowa zawarta przez influencera z wnioskodawcą jest umową nienazwaną.
Zakres czynności wykonywanych przez influencera jest każdorazowo ustalany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta