Kolejarze obsypani dodatkowymi pieniędzmi
transport | Spółka PKP PLK otrzyma największe w historii fundusze na remonty torów – w latach 2018–2023 będzie to 27 mld zł. Łącznie na inwestycje kolejowe w tym czasie ma trafić około 90 mld zł. robert przybylski
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, które przygotowało „Kolejowy program utrzymaniowy", wskazuje, że dzięki tym środkom o ponad połowę zwiększy się długość linii, na których pociągi będą mogły jechać z prędkością ponad 120 km/h (do blisko 3,3 tys. km), zaś o 43 proc. wrośnie długość linii przygotowanych do ruchu najcięższych pociągów.
Do tej pory spółce PKP PLK, która ma ponad 2 mld zł przychodów, a powinna przeznaczać na remonty sieci co najmniej 4 mld zł, żeby utrzymać jej odpowiedni poziom techniczny, brakowało funduszy, stąd – mimo realizowanych inwestycji – narastały zaległości. Program wieloletni pozwoli nadrobić opóźnienia. Fundusze posłużą do remontu torów, sieci trakcyjnej, systemów łączności oraz stacji. – Usuwanie wąskich gardeł zwiększy przepustowość całej sieci, zaś o kolejności remontów zadecydują potrzeby – podkreśla wiceminister infrastruktury i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta