Linie lotnicze nie lubią skarg
KONSUMENCI | Choć rośnie liczba skarg podróżujących samolotami, to tylko 1 proc. pasażerów walczy o odszkodowania.
W te wakacje liczba skarg na usługi związane z podróżowaniem za granicę wzrosła o 15 proc. – informuje Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Dotyczy to głównie hoteli i lotów. W 2016 r. po sezonie urlopowym do ECK wpłynęło nieco ponad 500 skarg. W tym roku było ich już niemal 600. Największy wzrost dotyczy usług hotelowych – sięga 7 proc. W liczbach bezwzględnych jednak dominują podróże samolotem – stanowią aż 65 proc. wszystkich skarg.
Z kolei szacunki firmy AirHelp, która zbiera dane od lotnisk, agencji rządowych oraz zewnętrznych dostawców analizujących loty, wskazują na rosnącą liczbę osób uprawnionych do odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty bądź odmowę wejścia na pokład. Tylko między czerwcem a wrześniem utrudnionych lotów było 590, a pokrzywdzonych z tego tytułu pasażerów – ponad 56 tys. Łączna suma należnych im odszkodowań wynosi 17 mln euro. To znaczny wzrost w porównaniu z III kwartałem zeszłego roku. Wtedy problematycznych lotów było 397, uprawnionych – prawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta