Święta bardziej po amerykańsku
handel | Sezon zakupów bożonarodzeniowych w ostatnich latach zaczynał się coraz wcześniej. W tym roku więcej firm czeka z promocjami do tzw. czarnego piątku. piotr mazurkiewicz
Konsumenci byli przyzwyczajeni, że zaraz po zniknięciu ze sklepów zniczy na początku listopada pojawiały się choinki i na dobre ruszał sezon zakupów bożonarodzeniowych.
Ten rok jest inny, ponieważ mocnym punktem w handlowym kalendarzu staje się czarny piątek i wiele firm czeka do końca miesiąca z ogłoszeniem najatrakcyjniejszych ofert. To kolejny amerykański zwyczaj, jaki doskonale przyjął się w branży. – Klienci niekoniecznie chcą rzucać się na zakupy świąteczne już 2 listopada. Czarny piątek wielu sklepom pasuje, ponieważ jest akcją masową i świetnie się sprzedaje w promocjach – mówi prezes dużej sieci.
W tym toku przypada 24 listopada, pierwszego dnia po Święcie Dziękczynienia.
Start promocji
– Termin ten zbiega się z umownym początkiem sezonu świątecznego w handlu, także w branży elektroniki użytkowej. Na drugą połowę listopada i początek grudnia przypada również wiele ciekawych premier produktowych, co dodatkowo przyciągnie klientów poszukujących prezentów – mówi Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn.
Ma to duże przełożenie na zakupy. Z danych firmy marketingowej Awin wynika, że jeśli wziąć pod uwagę sprzedaż we wszystkie listopadowe piątki w Polsce w 2016 roku, to ten jeden dzień odpowiadał za ponad połowę obrotów.
Święta to zdecydowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta