Internet ma swoje prawa
Pieter Haas Nie da się dzisiaj walczyć o klienta wyłącznie w sieci albo sklepach tradycyjnych. Oba segmenty muszą być połączone – mówi prezes grupy MediaMarktSaturn,
Rz: Co się zmieniło po podziale Metro AG i wydzieleniu MediaMarktSaturn?
Formalne wydzielenie MediaMarktSaturn przyniosło szereg zmian. Jesteśmy niezależną firmą, więc mamy znacznie większą swobodę w zakresie planowania kolejnych inwestycji. Z drugiej strony pojawiły się też obowiązki. Jako spółka notowana na giełdzie ponosimy odpowiedzialność wobec akcjonariuszy. Za każdym razem, gdy będziemy ogłaszali plany, akcjonariusze będą nas rozliczali z ich realizacji.
Firma może też częściej przejmować?
W lipcu informowaliśmy o zakupie 24 proc. akcji Fnac Darty. Oczywiście cały czas obserwujemy wszystkie dostępne opcje, ale nawet w naszej obecnej sytuacji mamy bardzo dobrą pozycję.
Z przejęcia redcoon.com firma jest zadowolona?
Dołączenie redcoon do portfolio podyktowane było chęcią obecności we wszystkich kanałach dystrybucji. Redcoon jako sklep wyłącznie internetowy wpisywał się w tę strategię, MediaMarkt i Saturn nie prowadziły wtedy e-handlu. Dzisiaj Redcoon jest obecny w Polsce i w Niemczech, ponieważ nasze lokalne władze spółki zadecydowały, że jest on ważnym elementem lokalnej strategii.
MediaMarkt w Polsce późno zaczął podbój internetu. To był z obecnej perspektywy błąd?
W tych kategoriach bym tego nie rozpatrywał. Gdy ruszaliśmy ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta