Ubezpieczyciel powinien zapobiegać szkodzie. Nie tylko likwidować
Rozmowa | Roman Pałac, prezes PZU Życie
Rz: Jak wygląda obecnie wdrażanie innowacji w PZU?
O innowacjach myślimy w trzech wymiarach. Po pierwsze, chcemy jak najlepiej wykorzystywać dane, którymi dysponujemy w firmie, żeby oferować lepsze usługi i poprawiać procesy. Szukamy obszarów, gdzie jesteśmy w stanie robić to taniej, szybciej i korzystniej dla klientów. Drugi element to obszar automatyzacji procesów. Trzeci to przygotowanie dodatkowych usług. Nie chcemy oferować tylko prostych produktów ubezpieczeniowych. Zależy nam na wartości dodanej dla klientów.
Klienci już widzą jakieś zmiany?
Tak, to m.in. uproszczenie modelu kontaktu z firmą i przyspieszenie tempa, w jakim zajmujemy się sprawami klientów.
Czyli klient będzie się kontaktował z robotem przez aplikację?
To nie zawsze będzie aplikacja. Już dziś, jeżeli ktoś ma stłuczkę, to nawet w ciągu kilku minut możemy zakończyć proces likwidacji szkody oraz wypłacić mu odszkodowanie. To jest dość duża zmiana procesowa oparta na technologiach informatycznych. Jest wiele rozwiązań, które potrafimy poskładać jak puzzle tak, żeby wartość dodana była bardzo widoczna dla klienta. Żeby było szybciej, przyjemniej, prościej i na koniec dnia taniej.
Wasi pracownicy też mają łatwiej?
Upraszczamy środowisko pracy naszych pracowników, którzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta