Kiedy przyjąć zwrot towaru
W tradycyjnym sklepie o polityce zwrotów decyduje sprzedawca. Przy kupowaniu przez Internet trzeba się liczyć z kaprysami klientów.
Warto, aby o zasadach rządzących prawem do zwrotu towaru przypomnieli sobie zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci. Szczególnie teraz w okresie świątecznych zakupów.
Tradycyjny sklepikarz samodzielnie decyduje o zakresie uprawnień przyznanych klientom związanych ze zwracaniem lub wymianą towarów zakupionych w jego sklepie. Jest uprawniony do ustalenia polityki w tym zakresie. W szczególności ma on szansę wprowadzić regulamin sprzedaży, który daje konsumentom czas do namysłu. Przykładowo, po okazaniu paragonu będą oni mogli zwrócić towar. Ma także swobodę wyznaczenia terminu, w jakim takie uprawnienie będzie przysługiwać.
Po drugie może ograniczyć prawo do zwrotu towaru do rzeczy kupowanych po regularnych cenach (np. w odniesieniu do ubrań z nowej kolekcji). Wówczas może to działać na takiej zasadzie, że rzeczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta