Firmowi maratończycy czują się niedoceniani
Zabiegając usilnie o nowych pracowników, zwłaszcza milenialsów, wiele firm zaniedbuje osoby z dłuższym stażem. W rezultacie ich zaangażowanie spada.
Anita Błaszczak
Około 15 proc. pracowników polskich przedsiębiorstw to maratończycy, którzy w obecnej firmie pracują od co najmniej dziesięciu lat. Do niedawna mogli być przykładem zaangażowania i lojalności.
Jednak w tym roku ich zaangażowanie dramatycznie spadło: malejąc w niemal dwukrotnie większym tempie niż u wszystkich badanych – zwraca uwagę raport firmy doradczej Aon Hewitt opracowany na podstawie badania, które objęło prawie 72 tysiące pracowników (w tym menedżerów) ze 119 firm w Polsce.
Jak z niego wynika, o ile jeszcze w ubiegłym roku ponad połowa maratończyków była zaangażowana w pracę, to obecnie ta grupa skurczyła się do 44 proc. Natomiast zaangażowanie wszystkich badanych zmniejszyło się o 4 pkt proc., do 48 proc.
Granica cierpliwości
Ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta