Najwyższa sprzedaż aut w Polsce w XXI wieku
Sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych w Polsce skoczyła w 2017 r. aż o 14 proc., do 542,6 tys. To najwięcej od co najmniej 17 lat – informuje Instytut Samar. Kupowały przede wszystkim firmy: tylko w grudniu przypadało na nie aż 71 proc. pierwszych rejestracji aut. W całym ubiegłym roku firmowe zakupy pojazdów zwiększyły się o niemal jedną piątą. Przedsiębiorcy napędzali także rynek marek premium, których sprzedaż wzrosła znacznie bardziej (o 23 proc.) niż wszystkich aut osobowych (16,1 proc.).
Liderem jest w Polsce Skoda. Dwa auta tej marki – Fabia i Octavia – zajmują pierwsze i drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli, które w minionych 12 miesiącach wyjeżdżały z salonów dilerskich.
Po mocnych spadkach sprzedaży do łask kupujących powrócił wreszcie Fiat. A w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek, tuż za Dacią i Hyundaiem, znalazł się Mercedes. —adw
>A23