Polacy są gotowi płacić więcej za zdrową żywność
Może być drożej, ale musi być naturalniej i bezpieczniej – tak twierdzi większość konsumentów. Sklepy są już na taki trend gotowe, a rynek tzw. produktów ekologicznych rośnie dwucyfrowo.
piotr mazurkiewicz
Czytają o żywności w internecie, częściej niż inni Europejczycy sprawdzają też etykiety na produktach – podaje w raporcie udostępnionym „Rzeczpospolitej" firma badawcza Nielsen. Wszystko z myślą o zdrowiu swoim i najbliższych, co dla Polaków, jak deklarują w badaniu, jest największą wartością.
– Ponad 60 proc. wybiera produkty z prostą i zrozumiałą listą składników. Z pewnością rozumieją przez to, że im krótsza lista, tym mniej sztucznych dodatków. A to właśnie obawa o mnogość sztucznych składników w żywności plasuje się wyżej wśród polskich konsumentów niż przeciętnie w Europie – mówi Małgorzata Cichecka, dyrektor działu efektywności sprzedaży w firmie Nielsen.
Ekoboom
Według firmy Open Research już 67 proc. badanych kupuje produkty określane jako zdrowa żywność często lub dość często. – To kobiety stoją za rewolucją związaną ze zdrową żywnością, częściej też deklarują kupowanie takich produktów – mówi wprost Mariusz Pyc, dyrektor z Open Research.
W badaniu firmy poproszono konsumentów o wskazanie trzech stwierdzeń najbardziej pasujących do określenia „zdrowa żywność". Na produkty mało przetworzone wskazało 33 proc. kobiet i 24 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta