Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dane osobowe klienta pod większym parasolem ochronnym

11 maja 2018 | Nieruchomości
Grzegorz Sibiga, adwokat, pracownik Polskiej Akademii Nauk.
źródło: materiały prasowe
Grzegorz Sibiga, adwokat, pracownik Polskiej Akademii Nauk.

Grzegorz Sibiga, adwokat, pracownik Polskiej Akademii Nauk.

Rz: Już wkrótce, 25 maja, zaczną obowiązywać nowe przepisy unijne w sprawie ochrony danych osobowych. Dotyczą one również galerii handlowych, biurowców i hoteli?

Dr. Grzegorz Sibiga: Tak, oczywiście. Unijne ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, czyli RODO, dotyczy również zarządzających galeriami handlowymi, hotelami czy biurowcami. Korzystają oni przecież z danych osobowych klientów, dostawców będących osobami fizycznymi, swoich pracowników czy usługodawców. Mają też często monitoring zamontowany w budynkach i na parkingach, dzięki któremu rejestrują obraz.

Jakich konkretnie zmian można się spodziewać?

Tak jak obecnie, będą oni administratorami danych. Ale od 25 maja, decydując się na przetwarzanie danych, będą musieli brać pod uwagę dwie nowe zasady: rozliczalności oraz podejścia opartego na ryzyku.

W wypadku pierwszej zasady, tj. rozliczalności, będą mieli obowiązek wykazać, że stosowane przez nich metody są zgodne z RODO oraz skuteczne. Wymaga to wdrożenia odpowiednich procedur postępowania lub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11048

Wydanie: 11048

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament