Sklepy internetowe rozczarowane niedzielami
Branża liczyła, że zamknięcie stacjonarnych sklepów napędzi tłumy do tych internetowych. Na razie nie do końca się tak dzieje.
Zakaz handlu w wybrane niedziele w stacjonarnych sklepach obowiązuje od początku marca i już na etapie prac nad ustawą branża internetowa liczyła, że takie prawo spowoduje znaczny wzrost liczby kupujących w sieci. Początki były bardzo obiecujące, wyniki marca faktycznie dawały powód do takiej oceny sytuacji.
Z raportu Traffic Trends, do którego dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że 62 proc. e-sklepów zanotowało wówczas wzrost ruchu, natomiast 55,5 proc. – skok sprzedaży (badanie zostało przeprowadzone na próbie ok. 200 przedsiębiorstw). Kwiecień jednak już tak dobry nie był. Obroty generowane w niedziele co prawda nadal rosną, o 18,8 proc., jednak inne parametry już nie są tak dobre. – Udział niedziel w wyniku sprzedażowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta