Rozmowa telefoniczna za kilkaset złotych
Przedsiębiorca może zawrzeć umowę przez telefon, przyjmując ofertę konsultanta. Jeśli został wprowadzony w błąd, może się bronić.
Rozmowa telefoniczna z osobą proponującą reklamę w sieci może przedsiębiorcę słono kosztować. Niewiele osób, zwłaszcza prowadzących niewielkie firmy, wie, że mogą zawrzeć umowę przez telefon. Niepotrzebne jest, jak w przypadku konsumenta, przesłanie e-mailem kontraktu i późniejsza akceptacja jego treści. Zastosowanie znajduje tu art. 60 kodeksu cywilnego.
– Jeśli przedsiębiorca przyjmie ofertę złożoną mu podczas rozmowy telefonicznej, dojdzie do zawarcia umowy o treści przedstawionej przez oferenta – wyjaśnia Natalia Włoch-Kliś, radca prawny z kancelarii MNW Włoch.
Tę niewiedzę przedsiębiorców wykorzystują firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta