Jak kształcić przyszłych księgowych
KOMPETENCJE | Gospodarka potrzebuje wykwalifikowanych, zmotywowanych księgowych, dbających o jakość pracy i posiadających pewną kulturę techniczną. W czasach zmian, wymagających niezwłocznej reakcji, nauczanie rachunkowości jest wyzwaniem.
Obecnie księgowy to nie jest osoba zarzucona stertą papierów, ale ekspert o dużych umiejętnościach komunikacyjnych, zdolny sprostać wymaganiom informacyjnym i sprawozdawczym w gospodarce opartej na wiedzy. Rozwój technologiczny w dziedzinie rachunkowości postępuje na tyle szybko, że bardzo ważne jest docieranie do młodych kandydatów na przyszłych księgowych możliwie największą liczbą kanałów, z wykorzystaniem różnorodnych mediów. Dlatego priorytetem powinien być właściwie zaprojektowany proces edukacyjny, który pozwala nie tylko osiągać cele wynikające z programów nauczania rachunkowości, ale także rozwijać kompetencje, kluczowe dla skutecznego funkcjonowania młodych ludzi na rynku pracy.
Połączenie teorii z praktyką
W edukacji równie ważne jak wiedza są umiejętności samokształcenia i adaptacji do zmieniającego się otoczenia. W związku z tym zmiany w sposobie nauczania powinny być nakierowane przede wszystkim na metody i jakość kształcenia. Nie bez znaczenia są efektywne, twórcze i kreatywne sposoby pracy z uczniem czy studentem, ukierunkowane na kształtowanie u kandydatów na przyszłych księgowych praktycznych umiejętności oraz skutecznego i samodzielnego rozwiązywania postawionych przed nimi problemów. Standardy edukacyjne mają, poprzez różne formy, służyć takiemu przygotowaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta