Rozumie nas więcej posłów
Jan Buczek Czy kompromis w Unii Europejskiej w sprawie pakietu mobilności jest możliwy?
Czy ktoś jeszcze wierzy w to, że Niemcom i Francji zależy na lepszym wynagrodzeniu kierowców z unijnych krajów Europy Środkowo-Wschodniej? Taka wiara powoli zanika nawet wśród zachodnich europosłów, co widać po lipcowych głosowaniach w Parlamencie Europejskim (PE).
Unijni urzędnicy odpowiadający za projekt reformy europejskiego rynku transportu drogowego nie rozpoczną wakacyjnej przerwy w dobrych humorach. Bruksela liczyła, że w ciągu roku od publikacji pakietu mobilności uzyska zgodę PE i Rady UE na zaproponowane rozwiązania, w tym na objęcie zasadami delegowania kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Wówczas już we wrześniu tego roku prace nad ostateczną wersją pakietu podjęto by w ramach trilogu, czyli w negocjacjach między Radą UE, Parlamentem i Komisją Europejską (KE).
Dzięki temu jeszcze w tej kadencji Komisji i Parlamentu, kończącej się wiosną 2019 r., można by ogłosić sukces w walce z „nieuczciwą" konkurencją na rynku UE. Wszystko w duchu polityki przewodniczącego Junckera prowadzonej pod hasłem „równej płacy za tą samą pracę w tym samym miejscu". Ostatnie wyniki głosowania nad pakietem w PE oraz wcześniejsze fiasko w pracach Rady pokazują, że pomysł KE okazał się jednak zbyt „ambitny". Fakty zweryfikowały propagandowe hasła.
Pakiet...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta