W Europie także duże zmiany
trendy | Polskie firmy bacznie obserwują nie tylko lokalną konkurencję, ale też to, co dzieje się poza naszym krajem. Co więcej, pojawiające się tendencje próbują same jak najszybciej wdrażać i na nich zarabiać. Tomasz Furman
Stacje paliw funkcjonujące na zagranicznych rynkach, zwłaszcza w krajach wysoko rozwiniętych, podlegają mocnym przeobrażeniom. Jednym z silniejszych trendów jest obsługa pojazdów elektrycznych.
– W Skandynawii współpracujemy w tym obszarze z takimi partnerami jak Tesla, Clever czy Green Contact, którzy mają ładowarki na naszych stacjach. Na przykładzie Norwegii widać, że zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w rynku możliwe jest tylko dzięki systemowemu wsparciu dla e-motoryzacji, jak np. w postaci ulg podatkowych – mówi Rafał Droździak, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
Zauważa, że innym ważnym trendem jest transformacja stacji paliw z punktów tankowania pojazdów w miejsca kompleksowej obsługi podróżnych z bogatą ofertą gastronomiczną i szeroką gamą usług. Chodzi m.in. o usługi tzw. carsharingu (system wspólnego użytkowania samochodów osobowych), serwisowania samochodów i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta