Krytyka odkurzaczy w sieci miała charakter prokonsumencki
Zamieszczanie krytycznych uwag na temat produktu na stronie internetowej nie musi być czynem nieuczciwej konkurencji.
Firma sprzedająca odkurzacze wystąpiła przeciwko administratorowi portalu internetowego do Sądu Okręgowego w Warszawie. Żądała, by usunął wpisy. Jej zdaniem na portalu internetowym szkalowano jej dobre imię, pisząc nieprawdę. Niczego jednak nie wskórała.
Jak było z tą jakością
Sąd Okręgowy ustalił, że faktycznie na forum internetowym zamieszczono wpisy, w których podważano jakość odkurzaczy spółki. W jednym z wpisów twierdzono wręcz, że spółka oszukuje ludzi a „z oszustami nie wolno się cackać, tylko zgłaszać do prokuratury."
SO ustalił, że wpisy pochodziły również od administratora portalu. Swoją wiedzę o odkurzaczach czerpał z wypowiedzi internautów, w tym byłego dystrybutora spółki oraz użytkowników odkurzaczy.
Były współpracownik spółki podał, że spółka sprzedaje odkurzacze jako super odkurzacze hiperalergiczne, co nie jest prawdą. Użytkownicy na forum internetowym zgłaszali również problemy ze zwrotem odkurzaczy z wadami.
SO ustalił, że spółka uwzględniała usprawiedliwione reklamacje klientów, a zwrotu towaru odmawiała jedynie, gdy reklamacja była po terminie lub w przypadku urządzeń zniszczonych.
Okazało się, że spółką zajmował się wcześniej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wydał on decyzję, z której wynikało, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta