Krocie na kuszenie pracownika
Gospodarka | O ponad jedną trzecią, do 1,7 mld zł rocznie, wzrosną wydatki firm na employer branding, czyli działania wspierające ich wizerunek na rynku pracy.
Chociaż w małych i średnich firmach roczne budżety na employer branding (EB) nie przekraczają 100 tys. zł, to duże wydają na ten cel 2–3 mln zł, nie licząc budżetów przeznaczonych na rekrutację pracowników – twierdzi Anna Macnar, prezes firmy doradczej HRM Institute, która w przygotowanej dla „Rzeczpospolitej" analizie szacuje tegoroczne wydatki polskich firm na działania wizerunkowe na rynku pracy na 1,68 mld zł. To o jedną trzecią więcej niż w ubiegłym roku, gdy rosnące trudności ze zdobyciem kandydatów do pracy wyraźnie zwiększyły liczbę pracodawców zainteresowanych employer brandingiem.
W tegorocznej edycji badania HRM Institute już ponad połowa z 393 ankietowanych firm stwierdziła, że ma strategię kształtowania swojego wizerunku pracodawcy (to o 7 pkt proc. więcej niż przed rokiem), zaś kolejne 24 proc. nad nią pracuje.
Skokowy wzrost
Łowcy głów zgodnie przyznają, że na rynku, gdzie coraz więcej kandydatów może przebierać w propozycjach pracy, wizerunek pracodawcy staje się coraz ważniejszym kryterium oceny oferty pracy. Potwierdza to tegoroczne badanie firmy rekrutacyjnej Antal: ponad dwie piąte specjalistów i menedżerów wskazało w nim, że ceniona marka pracodawcy jest jednym z warunków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta