Buty sportowe nie są towarem luksusowym
Producent marek nieluksusowych – w dystrybucji selektywnej – może mieć kontrolę nad tym, gdzie w sieci oferowane są jego produkty – pisze ekspert.
Bez większego echa przeszedł w Polsce wyrok Sądu Najwyższego w Niemczech piętnujący szkodliwe dla konsumentów ograniczenia w handlu internetowym. Szkoda, gdyż Sąd Najwyższy w Niemczech dokonał interpretacji unijnego prawa konkurencji w sektorze e-commerce, które i u nas znajduje zastosowanie. Przy czym podejście organów w Niemczech do ograniczeń w handlu internetowym jest bardziej restrykcyjne niż stanowisko samej Komisji Europejskiej.
Porównywarki cenowe
W opublikowanym niedawno wyroku niemiecki Sąd Najwyższy ( KVZ 41/17 z 12 grudnia 2017 r.) potwierdził stanowisko niemieckiego urzędu antymonopolowego, że ograniczenia w handlu internetowym stosowane przez firmę ASICS w stosunku do swoich autoryzowanych dystrybutorów są niezgodne z unijnymi regułami konkurencji.
Sprawa dotyczy systemu dystrybucji selektywnej produktów marki ASICS w Niemczech. Firma ta pozwalała swoim autoryzowanym dystrybutorom sprzedawać buty biegowe za pośrednictwem sklepów internetowych należących do tychże dystrybutorów. Jednakże zakazała im używania nazwy ASICS w reklamie internetowej zamieszczanej na stronach podmiotów trzecich, np. w wyszukiwarkach internetowych. Dystrybutorzy firmy nie mogli również współpracować z internetowymi porównywarkami cenowymi ani prowadzić sprzedaży (i reklamy) produktów marki ASICS na platformach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta