Rozliczenia z agencjami marketingowymi trzeba uregulować w umowie
DZIAŁANIA PROMOCYJNE | Gdy do przeniesienia własności nagrody dochodzi miedzy agencją a zlecającym, transakcja musi być opodatkowana i udokumentowana fakturą. Jeśli nie, to zwrot kosztów zakupu prezentu na rzecz agencji ujmuje się np. w nocie obciążeniowej.
Korzystanie z usług agencji marketingowych podczas realizacji działań promocyjnych takich jak sprzedaż premiowa, czy konkursy z nagrodami jest często spotykaną praktyką. Rozliczenia podatkowe związane z udziałem agencji w działaniach marketingowych wciąż są jednak źródłem wątpliwości.
Jednym z istotniejszych obszarów, w których mogą wystąpić nieprawidłowości, jest VAT i rozliczenie wydatków związanych z nabyciem towarów wydawanych w ramach sprzedaży premiowej lub konkursów, czyli wydawanych nieodpłatnie.
Źródło wątpliwości
Umowy z agencjami marketingowymi często obejmują usługi kompleksowej obsługi danej akcji marketingowej obejmujące m.in. zakup nagród (prezentów) oraz ich wydanie uczestnikom, a także działania związane z promowaniem i obsługą danego wydarzenia. Agencja marketingowa, nabywając nagrody, nie ponosi ostatecznie kosztu ich nabycia. Wydatki te są bowiem agencjom zwracane. Pytanie jakie stawiają sobie agencje marketingowe, to czy zwrot tego rodzaju wydatków powinien być udokumentowany fakturą, a jeśli tak, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta