Inflacja obietnic
Kampania | Przed wyborami – mimo deklarowanego przez wielu kandydatów zwrotu ku sprawom socjalnym – najbardziej przebijają się w mediach śmiałe projekty dotyczące infrastruktury i wizji rozwoju miast.
Kampania w Warszawie: Dzielnica Przyszłość, kolejne linie metra, monorail. W Krakowie Małgorzata Wassermann zapowiada budowę metra, w Gdańsku Kacper Płażyński chce kosztującej 500–600 mln zł nowej linii tramwajowej. Na tym tle obietnice urzędujących prezydentów wypadają zwykle dużo skromniej.
Ale wszyscy muszą bardzo uważać na to, co mówią, bo wybory w 2018 roku odbywają się w nowej politycznej rzeczywistości. – Realizacja obietnicy 500+ przełamała stereotypy „Nie da się", „Nie ma pieniędzy". To spowodowało, że wyborcy są bardziej ufni obietnicom polityków, a przestają zwracać uwagę na krytykę oponentów. Kiedyś trudno było zaraz po wyborach otrzymać od polityków realizację postulatów na taką skalę jak w przypadku 500+. Pomimo ogromnej krytyki ludzie dostali kasę do ręki – zwraca uwagę w rozmowie z „Życiem Regionów" Michał Kabaciński, doradca ds. PR.
Warszawa Jakiego...
W Warszawie najbardziej chyba śmiałym ogłoszonym do tej pory projektem jest Dzielnica Przyszłość Patryka Jakiego. To jeden z centralnych elementów jego kampanii, który ma współgrać z hasłem kandydata „Ambitna i uczciwa Warszawa". Ogłoszony na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta