Miękkie działanie bywa skuteczne
sukces | Ciężka praca, dobra atmosfera w urzędzie i partnerstwo w kontaktach z podatnikami – to według naczelników recepta na dobre działanie ich instytucji. paweł rochowicz
Każdy podatnik, który ma kontakt z urzędem skarbowym, może sam stwierdzić: tu mnie obsłużyli przyjaźniej, a tu nie. Doradca podatkowy, prowadzący sprawy w sądzie, może powiedzieć: są urzędy, w których staranniej przygotowują decyzje, i takie, gdzie robią to kiepsko. A buchalterzy państwowej kasy widzą na swoich komputerach, który urząd więcej zebrał.
Liderzy utrzymują swoją pozycję
Jednak to wszystko mogą być wrażenia wycinkowe, nie do końca obiektywne. Nie ma zresztą idealnej metody, by zmierzyć przyjazność i skuteczność urzędu, a także jakość jego decyzji. Jednak na podstawie wielu mierników statystycznych można przynajmniej zbliżyć się do prawdy o tym, w jakich miastach skarbówka działa lepiej, a gdzie ma pole do poprawy. Dlatego właśnie, w porozumieniu z Ministerstwem Finansów, stosujemy taką statystykę do oceny poszczególnych urzędów.
Mierniki te, choć czasem skomplikowane (>S2), w jakimś stopniu oddają prawdę o urzędach. To nie przypadek, że niektóre z nich powtarzają sukcesy osiągnięte w ubiegłych edycjach rankingu. Pierwszy Urząd Skarbowy w Radomiu powtórzył ubiegłoroczny sukces w kategorii urzędu przyjaznego. Inni laureaci tej kategorii, czyli urzędy z Legionowa i z Sierpca, powtórzyły zwycięstwo z 2016 r. O utrzymywaniu wysokich standardów skuteczności można mówić w przypadku urzędu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta