Wojna cenowa w dystrybucji jeszcze się nie skończyła
handel Spadek zysków i stagnacja na poziomie przychodów – taki krajobraz wyłania się z analizy wyników krajowych firm handlujących sprzętem IT. Jakie są przyczyny?
Na rynku już od ponad dwóch lat toczy się wojna cenowa. Mniejsze firmy jej nie wytrzymują i bankrutują. Większe twierdzą, że wyjdą z niej mocniejsze. Na razie jednak widać presję na ich marże. Mowa tu m.in. o takich podmiotach jak grupa AB czy ABC Data. Muszą walczyć nie tylko z krajowymi konkurentami, ale również za granicznymi koncernami, które oferują wyjątkowo niskie ceny. Godzą się nawet na ponoszenie okresowych strat, mając nadzieję na zdobycie jak największych udziałów w polskim rynku. Mowa tu w szczególności o europejskim Also. Sytuację bacznie obserwują instytucje finansowe i widząc możliwe ryzyko, oferują krajowym dystrybutorom niskie limity ubezpieczeń należności. W takich warunkach trudno im zwiększać sprzedaż.
Na to wszystko nakładają się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta