Disney Plus i inni kontra Netflix
Rozrywka | Zaostrza się walka płatnych serwisów wideo na życzenie o internetową widownię. urszula Zielińska
Gdy w 2016 roku amerykański serwis internetowy z filmami Netflix wszedł do Polski, nie brakowało osób, które wróżyły początek końca linearnej telewizji, jaką wówczas znano. Zaraz za nim w polskim internecie pojawiły się kolejne zagraniczne, działające niezależnie od kablówek i platform satelitarnych, serwisy z tzw. wideo na żądanie (VOD), a co za tym idzie konkurencja o czas widza z udziałem „vodowych" serwisów, jakim jest właśnie Netflix, jeszcze urosła.
Mimo to w 2018 roku – jak wynika z danych agencji mediowej Wavemaker – czas, jaki polscy widzowie spędzali przed telewizorem, oglądając telewizję tak jak zwykle: godząc się na serwowaną odgórnie przez nadawców ramówkę, skurczył się zaledwie o trzy minuty, do 263 minut dziennie.
To może zaskakiwać, bo użytkowników serwisów VOD przybywa. Najnowsze badanie firm Danae i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta