Centralne lotnisko nie zniszczy regionalnych portów
W 2018 r. polskie lotniska obsłużyły ponad 46 mln pasażerów. Według przedstawicieli regionalnych portów powstanie CPK nie zagrozi ich pozycji.
Wielką niewiadomą pozostaje to, ile ruchu z lotnisk regionalnych zabierze Centralny Port Komunikacyjny. Dzisiaj rozkłada się on między regionami a Warszawą w stosunku 60 do 40 proc., z przewagą dla regionów.
Prezesi największych polskich lotnisk na razie są spokojni. – Na tak dużym rynku zmieści się i CPK, i lotniska regionalne. CPK będzie szansą i impulsem do dodatkowego napływu pasażerów – ocenia Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport oraz wiceprezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych. W 2018 r. Kraków Airport odprawił niemal 6,8 mln pasażerów (to drugi pod względem wielkości, po warszawskim Lotnisku Chopina, port lotniczy w Polsce.
Z kolei Artur Tomasik, były szef Związku Regionalnych Portów Lotniczych, prezes lotniska w Katowicach, jest zdania, że przynajmniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta